روش صحیح برداشتن اجسام از روی زمین (همراه با تصویر)

بروز شده در درباره زندگی سالم (فقط 3 دقیقه مطالعه)

اگر نکات زیر را هنگام برداشتن و جا به جا کردن اجسام رعایت کنید، می توانید از صدمه دیدن ستون فقرات و کمردرد جلوگیری کنید.

نحوه قرارگیری پاها

قبل از برداشتن یک جسم سنگین از روی زمین پاهای خود را به اندازه عرض شانه ها باز کنید. یکی از پاها کمی جلوتر از پای دیگر قرار گیرد.

روی پاها بنشینید

در حالی که پاها به اندازه عرض شانه ها باز هستند، روی پاهای خود بنشینید به گونه ای که پاها از دو ناحیه باسن و زانو خم شوند. اگر لازم شد یکی از زانوها را روی زمین قرار داده و سعی کنید به درستی برای برداشتن جسم سنگین خم شوید.

وضعیت سر و کمر

هنگام برداشتن جسم، به روبرو نگاه کنید تا گردن و کمرتان در وضعیت مستقیم، سینه رو به بیرون و شانه ها به سمت عقب قرار گیرند. این وضعیت کمک می کند تا قسمت بالایی کمر صاف و قسمت پایینی کمر اندکی خم شود.

بلند کردن از روی زمین

به آرامی جسم سنگین را از روی زمین بردارید و بلند شوید. بلند کردن باید به گونه ای باشد که بیشتر فشار را باسن و زانوها تحمل کنند نه کمر. هنگام بلند کردن، حواستان باشد که کمر همچنان صاف بماند و از چرخش ناگهانی کمر خودداری کنید.

نگه داشتن جسم سنگین

جسمی که بلند کردید را نزدیک به خود و هم سطح با شکم خود نگه دارید تا همچنان کمر صاف بماند و فشار بی مورد به آن وارد نشود.

از پاهای خود استفاده کنید

هنگام جا به جا کردن، از پاهای خود برای تغییر جهت و مسیر استفاده کنید. سعی کنید تغییر مسیر را با برداشتن قدمهای کوتاه انجام دهید. از چرخش ناگهانی کمر و بدن خودداری کنید. هنگام چرخش در مسیر حرکت، سعی کنید شانه های و پاها همواره در یک راستا قرار گیرند.

به زمین گذاشتن جسم

برای گذاشتن جسم سنگین روی زمین، پاها را به آرامی از باسن و زانوها خم کنید و همچنان که کمر خود را صاف نگه داشته اید، روی پاها بنشینید.

توجه

 

  • هرگز برای برداشتن یا گذاشتن جسم کمر خود را خم نکنید.
  • هرگز اجسام سنگین را بالاتر از شانه های خود نگه ندارید.
  • از چرخش غیرمعمول بدن وقتی یک جسم سنگین در دست دارید، خودداری کنید.

 

لینک منبع
گلاب اصل قمصر تولید بهار امسال

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

مطالب مرتبط با زندگی سالم
روش استفاده از گلاب برای پوست، معرفی چند ماسک صورت با گلاب برای لایه برداری و جوانسازی پوست
عرقیات گیاهی می توانند در کنترل استرس و اضطراب شما مفید باشد. گلاب، عرق آویشن و عرق بابونه ، سه نوع از این عرقیات گیاهی هستند
به لطف وجود گوشی همراه و دستگاه های هوشمند، گردن درد یکی از مشکلات رایج و مداوم بزرگسالان در سنین جوانی است.
18 فروردین روز جهانی سلامت است. سازمان جهانی بهداشت هر ساله، 7 آوریل را که مصادف با روز تاسیس سازمان جهانی بهداشت است، به عنوان روز جهانی سلامت جشن می گیرد