3 خوراکی شگفت انگیز برای لاغری

بروز شده در درباره زندگی سالم (فقط 4 دقیقه مطالعه)

یکی از روش های سالم برای لاغری استفاده از ادویه و میوه است. در این مطلب 3 خوراکی شگفت انگیز برای لاغری را به شما معرفی می کنیم:

سماق برای لاغری

سماق یک چاشنی محبوب در غذاهای مدیترانه و خاورمیانه است. از سماق قرمز در آشپزخانه برای افزایش ترشی گوشت، غلات و سبزیجات استفاده کنید. علاوه بر این، مردم از فواید سماق برای درمان خانگی استفاده می‌کنند. سماق سرشار از آنتی اکسیدان به صورت فلاونوئیدها و پلی فنول ها است.

ترکیبات خاصی در سماق، مانند تانن ها، ممکن است دارای خواص ضد میکروبی باشند و به مبارزه با باکتری ها و قارچ های مضر کمک کنند. سماق را می توان در کاربردهای مختلف آشپزی برای افزایش طعم غذاها استفاده کرد.. اما این یک ادویه بسیار همه کاره است و به راحتی می‌توانیم آن را در رژیم غذایی خود وارد کنیم،. سماق به عنوان چاشنی برای گوشت های کبابی مانند مرغ، گوشت گاو یا بره به خوبی عمل می کند، آن را روی گوشت های ترشی شده بپاشید یا از آن در ادویه جات استفاده کنید تا طعمی منحصر به فرد به آن اضافه کنید و همچنین می توانید از آن برای طعم دادن به سبزیجات بریان استفاده کنید. اما در واقع هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. سماق همچنین وقتی به سوپ ها و خورش ها اضافه می شود، می تواند یک پانچ لذیذ ایجاد کند.

می دانیم که سماق به طور سنتی برای کمک به هضم غذا استفاده شده است . سماق می تواند تولید آنزیم های گوارشی، مانند آمیلاز، لیپاز و پروتئاز را تحریک کند. این آنزیم ها به ترتیب نقش مهمی در تجزیه کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها دارند و به هضم و جذب آنها کمک می کنند.

برای لاغری شکم، پودر سماق یک چاشنی غذای کم کالری است که می‌توانید در رژیم لاغری سریع خود از آن استفاده کنید. قرار دادن سماق در رژیم غذایی سالم ممکن است بر چربی سوزی شکم تاثیر داشته باشد. فیبر و پروتئین موجود در سماق می‌تواند در ایجاد احساس سیری کمک کند. البته به خاطر داشته باشید که هیچ ماده غذایی به تنهایی معجزه نمی‌کند و شما باید تمرینات ورزشی منظم همراه با یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.

خوردن سماق با ماست، علاوه بر آب شدن چربی‌های شکمی، به چربی‌سوزی ناحیه ران و کمر نیز کمک می‌کند.

خواص سنجد برای لاغری

افزایش متابولیسم بدن از خواص پودر سنجد برای لاغری است. مصرف روزانه پودر سنجد می‌تواند با کمک به کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز، برای لاغری شکم موثر باشد. برای لاغری، خوردن عناب را نیز امتحان کنید، عناب کم کالری است و اصلا چربی ندارد.

درباره سنجد و لاغری خوب است که بدانید هر 100 گرم سنجد با خواص فراوان و ارزش غذایی بالا، فقط 68 کالری دارد. از سوی دیگر در هر 3 گرم سنجد 1 گرم فیبر وجود دارد. پودر سنجد سرشار از فیبر است، بنابراین با خوردن سنجد ممکن است برای مدتی احساس سیری کنید، این می‌تواند خاصیت سنجد برای لاغری باشد. افراد چاق می توانند این میوه شگفت انگیز را در رژیم لاغری سریع خود قرار دهند تا تناسب اندام و سلامتی داشته باشند.

به یاد داشته باشید که مصرف پودر سنجد برای لاغری، به تنهایی موثر نیست و باید یک رژیم لاغری سالم و تمرینات ورزشی مناسب نیز داشته باشید.

مصرف روزانه شیر و سنجد برای لاغری توصیه شده است. نحوه مصرف پودر سنجد برای لاغری این است که دو قاشق غذاخوری پودر سنجد را در یک لیوان شیر کم چرب ریخته، هم بزنید و بعد نوش جان کنید. روش دیگر مصرف سنجد برای لاغری این است که روزانه میوه خشک سنجد را قبل از غذا بخورید. همچنین می‌توانید دمنوش شکوفه تازه سنجد را نیز برای لاغری بنوشید.

از آنجا که مصرف پودر سنجد برای لاغری، با هدف کاهش اشتها است، بهتر است سنجد را همراه با میان وعده خود میل کنید یا قبل از وعده غذایی ناهار بخورید.

عناب و لاغری

میوه عناب حاوی هزاران فواید سلامتی است. چرا باید این میوه را بخورید؟ زیرا به مبارزه با عفونت ها، سم زدایی بدن، کاهش وزن و موارد دیگر کمک می کند!

میوه عناب سرشار از کلسیم، پتاسیم، ساپونین‌ها، فلاونوئیدها، اسید بتولینیک و ویتامین‌های A و C است. مصرف عناب برای درمان دردهای کوچک تا بیماری‌های مزمن بسیار مفید است. عناب تازه و خشک برای کبد چرب، لاغری، سرطان، قلب، خواب، معده، پوست، سرفه و سرماخوردگی، پوست و مو و زنان و مردان مفید است.

عناب یکی از منابع کم کالری و فیبر بالا است که می تواند عوامل خطر چاقی را کنترل کند. در کاهش شاخص توده بدن و بهبود پروفایل لیپید به طور همزمان موثر است.

روزانه بین وعده‌های غذایی چند عدد عناب تازه بخورید، این میوه می‌تواند به سرعت شما را سیر کند و از مصرف تنقلات ناسالم بین وعده‌های غذایی جلوگیری کند.

گلاب اصل قمصر تولید بهار امسال

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

مطالب مرتبط با زندگی سالم
روش استفاده از گلاب برای پوست، معرفی چند ماسک صورت با گلاب برای لایه برداری و جوانسازی پوست
عرقیات گیاهی می توانند در کنترل استرس و اضطراب شما مفید باشد. گلاب، عرق آویشن و عرق بابونه ، سه نوع از این عرقیات گیاهی هستند
به لطف وجود گوشی همراه و دستگاه های هوشمند، گردن درد یکی از مشکلات رایج و مداوم بزرگسالان در سنین جوانی است.
18 فروردین روز جهانی سلامت است. سازمان جهانی بهداشت هر ساله، 7 آوریل را که مصادف با روز تاسیس سازمان جهانی بهداشت است، به عنوان روز جهانی سلامت جشن می گیرد