بی انگیزگی در زندگی! هشت راه ساده بالا بردن انگیزه

بروز شده در درباره مهارت زندگی (فقط 3 دقیقه مطالعه)

بی انگیزگی در زندگی می تواند باعث ایجاد ناامیدی در شما شود. کارهای زیادی هست که شما می توانید برای بالا بردن انگیزه خودتان انجام دهید:

منظم شوید

اگر احساس بی انگیزگی می کنید، بهتر است به زندگی روزانه خود نظم دهید. داشتن یک برنامه روزانه شخصی برای انجام فعالیتها کمک زیادی به افزایش انگیزه می کند.

اهداف خود را تعیین کنید.

وقتی احساس بی انگیزگی می کنند، احتمالا فکر می کنید که هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. این باعث می شود که احساس بدتری نسبت به خودتان داشته باشید. برای مقابله با این احساس، باید اهداف مشخصی برای خود تعیین کنید. سعی کنید با اهداف کوچک شروع کنید، اهدافی که بتوانید به زودی، حتی در یک روز به آنها برسید.

ورزش کنید.

ورزش، باعث افزایش موقتی اندورفین در بدن و ایجاد احساس شادی روحی می شود. ورزش منظم به مغز کمک می کند تا به افکار مثبت بیشتر فکر کند. علاوه بر پیاده روی، دو و ورزشهای هوازی، نرمشهای ساده ای هم هستند که می توانید در محل کار یا خانه خود انجام دهید.

تغذیه سالم

هرچند هیج رژیم خاصی برای درمان بی انگیزگی وجود ندارد، اما تغذیه سالم کمک زیادی در روند بالا بردن انگیزه می کند. افراد بی انگیزه معمولا عادتهای غذایی بد مانند پرخوری، کم خوری و یا خوردن غذاهای نامناسب دارند.

خواب اندازه

بی انگیزنگی باعث کاهش یا افزایش غیرطبیعی خواب می شود. اما اگر سعی کنید با انجام تغییراتی در سبک زندگی خود ساعات خواب خود را تنظیم کنید، با برخورداری از خواب مناسب، کافی و به اندازه می توانید روحیه خود را بهبود دهید.

مسئولیت بیشتری قبول کنید.

افراد بی انگیزه معمولا سعی در شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت های خود در خانه و محل کار دارند. هرگز این کار را نکنید. مشارکت در انجام کارها و قبول مسئولیت های روزانه به شما کمک می کند تا سبک زندگی سالم را داشته باشید و در نتیجه با بی انگیزنگی خود مقابله کنید.

با افکار منفی مبارزه کنید.

بخش مهمی از انگیزه در زندگی، ذهنی است. سعی کنید طرز فکر خود را تغییر دهید و افکار منفی خود را با نکات مثبت جایگزین کنید. با پاسخ دادن به این 6 سوال ساده می توانید برای داشتن زندگی بهتر تلاش کنید.

کارهای جدید را امتحان کنید.

هر روز سعی کنید کاری متفاوت انجام دهید. به موزه بروید. کتاب جدیدی بخوانید. یک کار خیریه و داوطلبانه انجام دهید. در یک کلاس زبان یا موسیقی شرکت کنید. به طبیعت بروید.

گلاب اصل قمصر تولید بهار امسال

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

مطالب مرتبط با مهارت زندگی
اعتماد به نفس چیست و چه اهمیتی دارد؟ راه افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس و خودباوری
افزایش اعتماد به نفس برای اینکه بهترین عملکرد خود را داشته باشید و احساس فوق‌العاده‌ای نسبت به خودتان داشته باشید